نکات مهم خرید اینورتر جوشکاری
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

امروز در بیشتر مشاغل صنعتی، وجود یک به دستگاه جوش ضروری است و برای اتصال یا محکم کردن دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دستگاه جوش که وسیله ای برقی است به طور معمول برای متصل کردن مصالح فلزی و یا حتی غیر فلزی کاربرد‌های فراوانی دارد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف دستگاه‌های جوشکاری با عملکرد و اندازه‌های مختلف تولید شده که شامل می‌توانید آن‌ها را بر اساس شغل یا نیاز خود تهیه کنید؛ پس از متصل کردن دو قطعه توسط دستگاه جوشکاری به دلیل محکم بودن زیاد، امکان جدا شدن این قطعات از یکدیگر وجود ندارد و شما می‌توانید از آن به راحتی در صنایع مختلف یا به صورت خانگی استفاده کنید.
انواع دستگاه جوش
دستگاه جوش به دلیل اینکه می‌تواند به راحتی انواع سطوح و وسایل فلزی و غیر فلزی را به یکدیگر متصل کرده و بسته به نوع، اتصال باکیفیتی را ایجاد نماید؛ کاربرد زیادی دارد. فرآیند کلی دستگاه‌های جوشکاری این‌گونه است که با مصرف برق و جریان بالا، موجب ذوب شدن الکترود جوشکاری شده و از این طریق جوشکاری انجام می‌پذیرد. امروزه انواع مختلفی از این دستگاه تولید شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

● دستگاه جوشکاری ترانسفورماتور که جزء قدیمی‌ترین و ساده‌ترین انواع دستگاه‌های جوشکاری به حساب می‌آید، این دستگاه دارای وزن بالا و مصرف برق زیادی است و می‌توان از آن است و به صورت خانگی یا حتی صنعتی استفاده کرد.
● دستگاه جوشکاری دیزلی ژنراتور، در مکان‌های که به جریان برق در دسترس نیست می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و از آن بیشتر در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود.
● دستگاه جوشکاری اینورتر که جزء جدیدترین و محبوب‌ترین انواع دستگاه‌های جوش به حساب می‌آید و به دلیل اندازه کوچک، حجم بسیار کم و موتور جوشکاری قوی، می‌توان از آن به راحتی در کارگاه‌ها استفاده کرد؛ به طور معمول این دستگاه جوش دارای قطعه‌ای است که جریان برق را چند برابر قوی‌تر کرده و می‌تواند جریان‌های بالای خروجی را کنترل و تنظیم نماید.
● دستگاه جوشکاری رکتیفایر، دارای سرعت و کیفیت بالایی است و در پروژه‌های سنگین صنعتی استفاده می‌شود.
● دستگاه جوشکاری تیگ که به دلیل ایجاد جوش‌های عمیق و یکنواخت، در صنعت جوش فلزات جایگاه مهمی دارد و می‌تواند جوش‌های محکم و با استقامت بالا بین قطعات فلزی به وجود بیاورد. دستگاه جوشکاری تیگ امروزه جزء پرطرفدارترین دستگاه‌های جوشکاری محسوب می‌شود.
نکات مهم خرید اینورتر جوشکاری اورین الکتریک
با اهمیت به‌تنوع زیاد دستگاه های جوشکاری، اصولا مشتریان در زمان خرید ذهنشان آشفته می‌شود. قصد داریم در این بخش نکات مهم در هنگام خرید اینورتور جوشکاری را عرضه کنیم. دستگاه های جوشکاری دارای حاوی انواع گوناگونی هستند و شما باید بر اساس حجم و گونه کار، ظرفیت و جنس فلز آن و قابلیت‌هایی که از دستگاه خود توقع دارید، یکی از آن‌ها را برگزینید، اینورتور جوشکاری انواع مختلفی دارد:

۱. اینورتور جوشکاری الکترود
۲. اینورتور جوشکاری آرگون
۳. اینورتور جوشکاری میگ

هر چقدر ضخامت فلزی که روی آن کار انجام می‌دهید، زیادتر باشد؛ جریان زیادی را از اینورتور می‌کشد و جریان زیاد به‌این معنا است که اینورتور باید قدرت بالایی داشته باشد و این خود موجب زیاد شدن هزینه دستگاه خواهد شد. حتما به‌وزن دستگاه اینورتوری که قصد خرید آن را دارید، اهمیت بدهید زیرا اگر می‌خواهید از دستگاه در برنامه ها و مکان‌های گوناگونی استفاده نمایید، بسیار مهم است که دستگاهی که تهیه می کنید به‌آسانی بتوانید آن را حمل کنید.
نکته مهم در هنگام خرید اینورتور جوشکاری اورین الکتریک، سیکل عملکرد دستگاه است، ساده بخواهیم بگوییم در واقع سیکل عملکرد، بازه زمانی است که دستگاه می‌تواند بدون توقف جوشکاری کند و احتیاج به‌استراحت برای خنک شدن ندارد.

این مقیاس اصولا بر اساس درصد بیان می‌گردد. سیکل دستگاه را در زمان ۱۰ دقیقه ای در نظر می‌گیرند. به‌عنوان نمونه اگر سیکل دستگاه پنجاه در صد است یعنی برای ۱۰ دقیقه فعالیت، ۵ دقیقه وقت برای خنک شدن احتیاج دارد. این موضوع مهمی است چون که جریان دستگاه بالاتر برود، احتیاج به خنک شدن آن زیاد تر می‌شود. دستگاه های جوشکاری صنعتی سیکل عملکرد بیشتری دارند.

برای تهیه اینورتور جوشکاری کم هزینه، می‌توانید سمت مدل‌هایی با آمپراژ و قدرت پایین تر بروید. اما دقت نمایید با توجه به‌نیاز و کارکردی که برای شما دارد، دستگاه اینورتور را برگزینید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: